حشمت الله طبرزدى دبير كل جبهه دموكرات آزاد شد

 حشمت‌الله طبرزدى، فعال سیاسی مخالف حکومت ایران پس از تحمل بیش از پنج‌ونیم سال حبس، از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد.

  

بر اساس گزارش‌ها، آزادی آقای طبرزدی بدون اعلام قبلی و در ساعت ۱۱ شب سه‌شنبه (۹ تیر-۳۰ ژوئن) صورت گرفته است.

احتمال می‌رود که آزادی زودهنگام حشمت طبرزدی با توجه به سپری شدن بیش از دوسوم از مدت محکومیت وی صورت گرفته باشد.

این فعال سیاسی روز ۷ دی‌ماه ۸۸ و یک روز پس از عاشورای خونین تهران بازداشت شد و بعد از حدود یک سال بازداشت موقت، به هشت سال حبس قطعی محکوم گردید. او در شام‌گاه دوم دی‌ماه ۹۱، پس از سه سال حبس مداوم، به مرخصی آمد. مرخصی که به گفته‌ی خانواده‌ی او “مرخصی سکوت” نام داشت و وی از انجام هرگونه اظهارنظر یا مصاحبه‌ی سیاسی منع شده بود.

با این وجود طبرزدی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری خردادماه ۹۲ و به ویژه پس از انتخاب حسن روحانی به این سمت، سکوت خود را به تدریج شکست و مواضع انتقادی‌اش را نسبت شرایط سیاسی و اجتماعی حاکم بر ایران ابراز کرد.

او از جمله در زمان مرخصی، نامه‌های سرگشاده‌ای را خطاب به احمد شهید، گزارش‌گر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، و فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه نوشت.

این فعالیت‌ها باعث شد تا روز ۲۵ دی ۱۳۹۲، یک بار دیگر با هجوم نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت، و به زندان رجایی‌شهر منتقل شود.

طبرزدی که سابقه‌ی مدیرمسوولی و سردبیری نشریاتی چون «پیام دانشجو»، «هویت خویش» و «گزارش روز» را در کارنامه‌ی خود دارد، در فاصله‌ی سال‌های ۷۸ تا ۸۷ نیز حدود ۷ سال را به طور متناوب در بندهای مختلف امنیتی زندان اوین در بازداشت بوده است.

Posted on 3 ژوئیه 2015, in سياست. Bookmark the permalink. بیان دیدگاه.

بیان دیدگاه